LL-förlaget har fått tillstånd att återberätta megasuccén Jag är Zlatan Ibrahimovic på lättläst svenska. Boken kommer i sommar och omarbetas just nu av  Mats Wänblad.

Kul att en bok som lockar många nu blir tillgänglig för ännu fler. Läser förresten Det du inte såg av Patrik Sjöberg och Markus Lutteman nu och eleverna är nyfikna. Visade just hans hopp på 2.42 och det var lika mäktigt fortfarande.

Och apropå lättläst så har ni väl inte missat stafetten som pågår med tema språk, makt och  demokrati. Jag lämnade över stafettpinnen till Pernilla Alm som skriver om att förlora sitt språk.

3 thoughts on “Bäddat för lättläst succé”
  1. Vilken bra nyhet! På jobbet, gymnasiet, är det många mindre läsvilliga killar som lånat Zlatan-boken. Att de sedan behövt mer än fyra veckors lånetid tycker jag inte spelar någon roll. Det är så kul att de läser. En jättebra ingång till läsandets värld! Än fler kan det nu bli med en LL-version. Toppen!

Comments are closed.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.